Alla inlägg under december 2014

Av Ingrid-Kristin - 21 december 2014 18:33

 


Önskar er alla en "Fridfull" Julhelg.

 

Och ett Gott Nytt År 2015.

 

Jag tar nu ledigt från bloggen.

 

 

                                  Mvh:Ingrid

 

 

 

 

 

                                

Av Ingrid-Kristin - 17 december 2014 17:28

 


Snart är 2014 över.Kan någon förklara för mig vart

 

tiden tog vägen?För visst har det gått extra fort det

 

här året?Eller är det bara inbillning? På något vis känns

 

det som att nästan alla upplever samma sak-allt går

 

snabbare idag.Den främsta anledningen tror jag har att

 

göra med teknikens utveckling.Vi sitter aldrig sysslolösa

 

idag.Vi har alltid en surfplatta,mobil,dator,eller någon

 

annan pryl att roa oss med.

 

Ju äldre man blir desto mer inser jag att tiden man

 

har är begränsad,vilket leder till att man inte tar

 

den för givet.Eller är det kanske ordspråket:

 

"Tiden går fort när man har roligt"som är den riktiga

 

förklaringen.Nu i jul kanske vi alla ska passa på

 

och ta en paus,stoppa undan mobilen,stänga av

 

datorn,och ha lite tråkigt.

 

Kanske känna lite tacksamhet över tiden,trots att den

 

är en enveten jäkel som envisas med att hålla ett

 

orimligt tempo.

 

"Den tid som har gått kan vi inte få tillbaka,även om

 

vi kan lära av den.Framtiden är inte ännu vår,

 

även om vi planerar för den.Vår tid är nu.

 

Vi har bara idag"

 

                              Mvh:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 12 december 2014 15:26

 



Önskar er alla en "Fridfull" Lucia o tredje advent.

 

 

                             Mvh:Ingrid

Av Ingrid-Kristin - 8 december 2014 13:22

 

 

 

Jag tar en bloggpaus,då jag reser till min dotter för

 

att hjälpa henne några dagar i det nya huset,med lite

 

målning mm.Mannen min får allt stanna hemma och se

 

till vår lilla Mia.Idag gick vi en liten runda vid Båtabacken,

 

otroligt duktig att bara på en vecka lärt sig att gå

 

i koppel.Hon sover mycket,äter bra med mat,

 

en mycket harmonisk hund,och naturligtvis lekfull,som

 

valpar är.

 

                                Mvh:Ingrid

 

 

 

 

Av Ingrid-Kristin - 6 december 2014 10:40

 

 

Min allra första Adventskalender från 1954.

 

Ett kärt gammalt "Minne".Då min mamma sparat

 

ungefär tio stycken från det jag var liten.

 

Tycker det är så roligt varje år att ta fram dom.

 

 

 

 

                             Mvh:Ingrid

 

 

Av Ingrid-Kristin - 1 december 2014 15:50

 


 


Idag har vi hämtat hem Mia.

 

Sänder här lite foton på henne.

 

                

                                                Kram:Ingrid

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards