Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

PERSIKOTRÄDET NEDSÅGAT

Av Ingrid-Kristin - 24 augusti 2014 10:17

   



Nu ett minne blott,mannen min sågade igår ned det sista

 

Persikoträdet,det går inte att rädda.Har kommit en

 

sjukdom på det.Här har funnits 3 stycken från början.

 

Kändes något vemodigt för mannen min,då hans

 

pappa för ungefär 25 år sedan stoppade ned i jorden

 

några persikokärnor. Som mest blev det ett par hundra

 

persikor på träden.Nu i år var det bara ca:25 stycken.

 

Vi skall spara kärnorna och sätta ned dom i jorden.

 

"Det som en gång var,är borta"(foto 2010)

 

 

                                    Kram:Ingrid

 

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Gun

25 augusti 2014 07:20

Underbart med egna persikor, synd att trädet gett upp. det tar ju lång tid om man driver upp ett nytt träd genom att plantera en kärna..

 
Ingen bild

pearl1

25 augusti 2014 08:53

Hej.. Synd att ni grävt upp dessa fina träd...!! En beskärning hade kanske hjälpt om sjukan bara satt i bladverket/frukten och inte gått in i veden....!?..

 
terriermatte

terriermatte

25 augusti 2014 11:10

Hejsan vännen.
Gott med egenodlade persikor. Håller mina tummar hårt att ni får ett nytt träd och som ger goda persikor igen.
Sköt om dig och ha en fortsatt bra dag.
Kramar ifrån Marina

http://terriermatte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid-Kristin - 20 januari 2020 20:32

    Längesedan jag var inne på min blogg.Här kommer lite bilder från åren som gått.     Jag är mest inne på Instagram, där mitt konto är  Km 1949. Har inget Facebook.     Jag önskar Ett Gott Nytt År! 2020.      Mvh:Ingrid-Kristin   ...

Av Ingrid-Kristin - 7 juni 2018 21:25


                  Önskar er alla en underbar sommar.                                          Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 20 december 2017 22:28


  Önskar er alla en "Fridfull Julhelg"                                                                                             Mvh:Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 12 november 2017 21:28


                                                              
       Mvh: Ingrid ...

Av Ingrid-Kristin - 26 maj 2017 13:32


  Önskar er alla bloggvänner en riktig skön                              sommar.                                                        Mvh:Ingrid ...

Ovido - Quiz & Flashcards